Relacja z kampanii!

Od pierwszego lutego 2012 roku trwa kampania mająca uświadomić Polkom konieczność badań cytologicznych. Profilaktyka może zdziałać tak wiele, a wciąż znaczy tak mało dla kobiet. Każdego roku w Polsce około 4 tys. pań dowiaduje się, że ma raka szyjki macicy. Połowa z nich umiera. Odwiedzając regularnie ginekologa i wykonując cytologię mamy szanse zmienić te przerażające statystyki.

Relacja z  kampanii!

Pierwsze wyniki ankiety!

Od momentu rozpoczęcia kampanii, wszystkie Panie które weszły na stronę chronzdrowie.pl miały możliwość sprawdzenia swojej wiedzy poprzez wypełnienie ankiety Ile wiesz o profilaktyce?
Wyniki niestety pozostawiają wiele do życzenia. Ponad 60% ankietowanych nie potrafiła udzielić prawidłowej odpowiedzi na pytanie Czym powinno być wykonywane badanie cytologiczne?
Trudności sprawiało również pytanie o wirusa HPV, który odpowiada za zapadalność na raka szyjki macicy.

Na szczęście wyniki nie są ostateczne. Ankietę cały czas można wypełniać na stronie chronzdrowie.pl, poprawiając zatrważającą statystykę. Równocześnie ciągle zachęcamy Polki do wzbogacania swojej wiedzy poprzez lekturę artykułów na serwisie.

Salon Wiosna 2012

Podczas tegorocznej edycji targów Salon Wiosna 2012, które odbyły się 25-26 lutego w Warszawie, wszystkie panie miały okazję skorzystać z porad specjalistów w zakresie profilaktyki raka szyjki macicy. Informacji udzielali pracownicy Warszawskiego Ośrodka Koordynującego Programy Profilaktyczne oraz koordynatorzy kampanii Cytologia – chwila, która ratuje życie w każdym wieku!

Podczas targów został również przeprowadzony wywiad z panią Dagmarą Mokwą -zastępcą kierownika Wojewódzkiego Ośrodka Koordynującego Program Profilaktyczny. Dyskusję prowadziła Anna Czternastek – koordynator kampanii Chroń Zdrowie. Wystąpienie cieszyło się znaczącym, co rokuje optymistycznie. Podczas rozmowy Dagmara Mokwa namawiała Polki, aby nie zapominały o regularnych badaniach.

Podczas spotkania na stoisku portalu dojrzałej kobiety Menopauza.pl można było wykonać wspomnianą ankietę, aby sprawdzić swój poziom wiedzy na temat profilaktyki i wygrać przy okazji atrakcyjne nagrody, ufundowane przez sponsorów kampanii.

Organizatorzy kampanii przy okazji dziękuję firmom, które wsparły akcję:

Clarena, Bielenda, Louis Widmer, Genoscope, Hotel Głeboczek, Peggy Sage, Avene, Noble Health, Organique.

Patronat nad kampanią objęły ogólnopolskie media, docierające do tysięcy polskich kobiet!

Strona internetowa chronzdrowie.pl będzie aktywna przez cały rok. Zapraszamy serdecznie do wzbogacania swojej wiedzy na temat profilaktyki!